Valitsemalla kiinnikkeen käyttökohteen mukaisesti voidaan säästää kustannuksissa. Jos käyttökohteeseen sopii lujuudeltaan alhaisempi kiinnike, kannattaa valita se. Lujuutta määritettäessä on tärkeää tehdä lujuuslaskelmat venymä- ja leikkausvoimien määrittämiseksi liitoksessa ja kiinnikkeessä. Näiden laskelmien tekemiseen on saatavilla ohjelmia ja taulukoita, jotka voivat olla avuksi. Vaativimpiin kohteisiin tekniset suunnittelutoimistot auttavat määrittämään oikeat lujuudet ruuviliitoksille.
Huoltokorjausten yhteydessä ruuvikiinnikkeet vaihdetaan yleensä uusiin. Tällöin on tärkeää ymmärtää ruuvikiinnikkeestä löytyvä informaatio ja noudattaa sitä. Vanhemmissa laitteissa ruuveissa ei välttämättä ole merkintöjä, joita tulkita, tai merkinnät ovat voineet kulua pois tai ruuvikiinnike on ruosteinen, jolloin siitä ei enää saa selvää informaatiota. Esimerkiksi ajoneuvojen alustarakenteissa ruuvikiinnike on ajan kuluessa usein kulunut ja merkinnät eivät ole enää nähtävissä. Tässä muutamia asioita, jotka tulee huomioida kuusioruuvikiinnikkeissä.

Kiinnikkeiden kannat
Kuvassa vasemmalla ovat tuumakierteiset pultit UNF ja UNC. Kannan merkintä JDF on tehtaan merkintä. Kolme viivaa sisäkehältä ulospäin kertovat ruuvikiinnikkeen kovuuden, joka tässä tapauksessa on Gr.5. Millikierteisessä tämä kovuus vastaa 8.8 lujuutta, kansankielessä kasi-kova. Jos sisäkehältä ulospäin olisi kannassa kuusi viivaa, olisi kiinnike Gr.8 luja, millikierteisen lujuudessa vastaava lujuus on noin 10-luja. Yleisin markkinoilla oleva lujuus on Gr.5.
Kuvassa keskellä ovat millikierteiset ruostumattomat kuusioruuvit. Kuvassa ylempi kohokuvio on tehtaan logo. A4 tarkoittaa haponkestävää materiaalia ja -80 materiaalin lujuutta, joka on noin kahdeksan-lujaa. Alempi ruuvi merkintä CM on tehtaan merkintä. A2 tarkoittaa ruostumatonta terästä ja -70 ruuvimateriaalin lujuutta, joka on noin seitsemän-lujaa. Oikeassa reunassa ovat millikierteiset kuusioruuvit. Ylempi on 10.9 luja ja alempi 8.8 luja. CLEFF ja VIBO ovat tehtaan merkit. Lujuuksiltaan kansankielellä ylempi on kymppi-luja ja alempi kahdeksan-luja. Kymppi-lujat ruuvikiinnikkeet ovat yleensä pinnoittamattomia. Sinkittynä kymppi-luja ruuvikiinnike menettää osan lujuudestaan, koska ruuvikiinnikkeisiin tehdään vetyhaurauden poisto. Tämä tapahtuu vain, jos luja ruuvikiinnike kiiltosinkitään tai passivoidaan. Mikäli luja ruuvikiinnike esimerkiksi sinkkihiutale pinnoitetaan, ei vetyhaurauden poistoa tarvitse tehdä ja siten ruuvikiinnike säilyttää standardi lujuutensa.
Sääntönä voidaan pitää, että jos vaihdat ruuvikiinnikkeen huollon yhteydessä, vaihda se aina alkuperäisen ruuvikiinnikkeen mukaan samanlaiseen. Ajoneuvojen jarrulaitteissa, kuten jarrusatulat ja jarrulevyt, käytetään yleensä vähintään 10-lujia ruuvikiinnikkeitä. Jotkin kevyemmät ajoneuvot saattavat käyttää 8-lujia ruuvikiinnikkeitä. Jarrulevyjen ruuvikiinnikkeitä, esimerkiksi moottoripyörissä ja mopoissa, ei saa vaihtaa heikompilaatuisiin, lujuudeltaan heikompiin ruuvikiinnikkeitä. Varsinkin kaksipyöräisissä, joissa jarrulevyt ovat hyvin esillä ja jarrulevyn ruuvikiinnikkeet, törmää usein siihen, että ruuvikiinnikkeet halutaan vaihtaa ruostumattomiin ruuvikiinnikkeisiin, jotta ne eivät ruostuisi. Kuitenkin ruostumaton tai haponkestävä ruuvikiinnike ovat liian heikkoja lujuudeltaan tällaiseen kohteeseen (lujuus A2-70 tai A4-80 versus teräs-ruuvikiinnike 10.9). Pahimmassa tapauksessa ruuvikiinnikkeet voivat pettää ja aiheuttaa vakavan onnettomuuden.
Kuusioruuvien kantamerkinnät tuumakoon ruuvikiinnikkeissä